Oggi ho scambiato qualche parola con un operatore sanitario. Era abbastanza ansioso di avere chiarimenti, per cui mi ha fermato fuori dall’ufficio “Dottoressa, lei mi potrebbe spiegare…”. Due brevi frasi dopo, mi sono qualificata come romena (se non lo dico, nessuno se ne accorge che non sia emiliana) e il gentile signore ha proseguito “Ho molte colleghe della tua nazionalità”. Per forza. Le romene non sono dottoresse. Sono ragazze! Mah! Non è certo l’unico che mi fa questo scherzetto, ma non ci perderò il sogno. Anzi, mi diverte.

Azi am schimbat două cuvinte cu un profesionist din domeniul sanitar. Era destul de nerăbdător să obţină detalii şi m-a oprit în faţa biroului “Doamnă (de fapt Doamnă Doctor, după obiceiul italian de a numi absolvenţii de facultate), aţi putea să-mi explicaţi …. Două propoziţii scurte mai târziu, mi-am declarat naţionalitatea (dacă nu mă prezint, nimeni nu bănuieşte că nu sunt emiliană) şi dumnealui a continuat: “Am multe colege românce, ca tine.” A, da! Româncele nu sunt Doamne Doctor. Ele sunt fete! Hm! Nu este prima persoană care-mi rezervă surprize de acest gen, dar n-o să-mi stric somnul din cauza asta . Dimpotrivă, mă amuză.

