Tag

,

Știu, mulți dintre noi nu reușesc să sărbătorească acest Crăciun așa cum își doresc. Probleme financiare, depărtare de casă, descurajare, prea multe griji, prea multă veselie forțată în jur … Eu însămi simt mai multă nostalgie decât bucurie, deci sunt pe undeva la mijloc între entuziaști și obosiți. Dar știu că tot ceea ce gândesc, simt și mi se întâmplă depinde doar de mine.

S-au întâmplat multe lucruri triste în ultimul timp. Dar și multe minunate! Sunt epuizată de munca stresantă, frustrantă. Dar sunt mulțumită să mă întorc vineri la servici, mă așteaptă colegele și colegii. Îmi lipsesc dragii mei care au plecat dintre noi. Dar ne vedem curând, cei care locuim în Italia, iar la anul sper să vină toți cei din România în concediu. Am primit cadouri simple, din inimă, care-mi plac foarte mult, iar Flavio a decorat aseară bradul așa cum îmi place mie, fără ca eu să o știu. 

Iar anul care începe va fi greu, știu. Un an în care doresc să fac tot ceea ce fac acum, dar mai bine. După prânz încep un alt set de hăinuțe de copii prematuri pentru Cuore di Maglia, și sper să rămân la Centro per l Impiego destul ca să văd îmbunătățiri ale condițiilor de muncă și ale rezultatelor. Cu noul regulament va fi mai greu, dar eu – deși am încercat – nu reușesc să iubesc altă meserie. De asta sunt optimistă. Când îți dorești mult ceva, se împlinește! Poate nu așa cum te aștepți, dar se împlinește fără greș.

Capisco chi non sente appieno il Natale. C’è un infinito elenco dei motivi, che non mi va di scrivere, sarebbe troppo triste. A mio turno sento più nostalgia per come festeggiavamo quando ero piccola che genuina gioia. Ma so che questo dipende da me.

Con tutto quello che ci è successo, con tutto la consunzione che sento quando torno dal lavoro, con tutta l’incertezza per il nuovo anno che sta per cominciare, scelgo di godermi la vicinanza delle colleghe e dei colleghi, il brindisi con i miei cari che vivono in Italia, l’attesa per le ferie quando vedrò quelli che vivono in Romania, l’allegria nello sferruzzare per i prematuri con le amiche di Cuore di Maglia, la speranza di farcela a migliorare il servizio al Centro per l’Impiego. Chissà perché non riesco ad amare un altro mestiere, vuol dire che dovrò migliorare in questo. Alla fine so che, seppur in modi insospettabili, andrà tutto bene!

